Friday, October 16, 2009

futsal lelaki & perempuan ..

PMR da tamat , so byk aktiviti sekolah untuk kmi ...
kmarin futsal lelaki .. antara kelas ke kelas ... kmi no.4 wlupun klh dri 6 buah kelas sj .. kmi berjaya memenangi 1 prlawan sj ..
prlawanan sterusnya kmi klah 2-1 ..
walau apapun .. stiap prlawanan ada kalah ada menang . jg kmi mmg trima hakikat suda .. best jga dpt enjoy ..
pg td pula ,pertandingan futsal prempuan .. nmpk lucu jga tngok gelagat mereka brmain ..
maklumla , prempuan ada yg pndi main ada yg tendang bola pun xkena .. hehe
lama jga prlawanan mereka brlangsung .. tetapi memang sangat respect pelajar lelaki & perempuan 3D .
pasukan mereka yang memenangi perlawanan futsal tersebut walaupun sangat ploksot .. hahahahaahahha
pas jak hbis prlawanan futsal tu .. kmi masuk kelas .. pnya bising skitar kelas kmi .. kawan brteriak kemenangan dorang kmi pun ikut la .. trus teach kwan dtg sma geng2 karasnya .. selamat nda marah .. hehehe
kawan aku prempuan pula tnya aku mo pakai celak ka ? trus aku jawab tgk dulu celak mcmna !! pastu , ak tgk dan rsa bgus .. dia pkikn la aku .. hehe .. aku bunuh lebah di kelas menggunakan botol brtaraf suci .. akhirnya matila lebah tu .. siapa suru mengacau aku sama kawan2ku .. hee , kejam2 ..
aktiviti akan banyak dijalankan untuk kmi ..
so tggu la crta strusnya ... heheheheh

Wednesday, October 14, 2009

aku cuti umum sendiri hari ini ....


Tadi , awal-awal pagi lagi aku dah bangun jam 4.52 .. orang rumah yang lain masih dibuai mimpi .. walaupun x p sekolah tetap bangun awal oo .. wajib !! hahaha

bangun-bangun jak tadi trus aku kasi bersih kipas aku .. kotor bah , bz bah bbrapa hari PMR tu .. pas2 aku hantar kaka aku p keja naik scooter , aduh !! dalam perjalanan pulang p rumah tu skit aku jatuh naik scooter .. t'kejut bah nampak anjing menggonggong .. hehe

sampai jak druma , aku terus sambung bersihkan bilikku , mop , vacum . aku juga lap cermin . banyak habuk .. hihi , maklumla , duduk ruma xda buat apa bosan juga ..

Tuesday, October 13, 2009

PMR is over ...


Hari ini 13/10 selesai la suda PMR untuk calon-calon tahun ini .. Rasa best juga la sebab hati dah lega nak jawab soalan PMR tu kn ..
soalan tu mau kata susah sangat x juga 50/50 mgkn bolehla dikatakan .. Harap2 result PMR kuar nnt kami semua lulus .. amin .
Hari ini juga kawan-kawan bawa aku jalan-jalan , tapi tak dapat p sbb hujan pula turun ..
sori ea hafiez , ariff , hajjar , n ramil .. fazuan pun xdpt turun atas alasan yang sama .. hehe
maklumlah rumah kami dekat jak :)
aku dan fazuan pula dah b'janji tak turun kesekolah esok 14/10 ..
bukan sebab alasan malas ..
tapi mahu berehat selepas PMR ( berehat kunun , bermain adalah ) haha
sebenarnya , xda papa pun nak ditulis disini .. cuma untuk menghilangkan boring tu ..
k'la bye :)

Monday, October 12, 2009

Gejala buli yang semakin berleluasa ..


Buli semakin berleluasa di sekolah . Keadaan ini menyebabkan masyarakat semakin gusar.


Kes buli membawa maksud masalah yang meliputi kegiatan seperti memeras ugut, menghina, mengejek, menumbuk, memaki dan sebagainya yang dilakukan oleh seseorang terhadap pemangsanya. Memang tidak boleh dinafikan bahawa dewasa ini, kes buli yang berlaku di sekolah semakin berleluasa dan menjadi-jadi. Hal ini telah mencapai satu tahap yang amat merimaskan dan membimbangkan pelbagai pihak seperti pihak sekolah, ibu bapa, kerajaan, masyarakat dan lain-lain lagi.


Untuk mengelakkan gejala seperti ini tidak berlaku seharusnya pihak kerajaan seperti Kementerian Pelajaran dan juga pihak sekolah harus menitikberatkan isu kes buli ini dalam pelajaran di sekolah dengan melalui mata pelajaran tertentu seperti Pendidikan Moral, Pendidikan Islam, Pendidikan Sivik dan sebagainya. Dengan itu, pelajar akan menyedari bahawa perbuatan buli ini merupakan satu kesalahan dan pelajar juga didedahkan dengan pelbagai maklumat
tentang kesan buruk daripada perbuatan membuli dan cara-cara mengelakkannya daripada terbabit dalam kes buli ini.

Tiada benda yang tiada cara penyelesaiaannya bak kata pepatah ‘tiada penyakit yang tiada penyembuhnya’ ..
Di samping itu, para pelajar juga harus berganding bahu dengan pihak sekolah dalam usaha untuk membendung gejala ini. Para pelajar yang ternampak kes buli itu berlaku atau menjadi mangsa pembuli harus memberanikan diri untuk melaporkan kepada pihak sekolah dengan segera agar masalah itu dapat diatasi dengan secepat mungkin demi kesejahteraan sekolah.


Sunday, October 11, 2009

KAMI ..


hindari AIDS !!


hehe , gambar ini diambil oleh teacher cynthia sewaktu melawat
RAMIL anak MULIA
di hospital :)




Hulk MARIO vs uncle INCREDIBLE

cerita tentang masa lalu sedang bermain di fikiran ..

Saturday, October 10, 2009

kegilaan kami ..

video

Beat it by KAMI

Kejadian ini dilakukan semasa berada disekolah merasa kebosanan ..

Ariff

Hajjar

Saffriee

Hafiez

kenangan ku di GUNUNG KINABALU ..

Gambar kenang-kenangan bersama kawan-kawan ekspedisi di Lagadan Hut

alhamdulillah sudah dua kali aku sampai puncak GUNUNG KINABALU ini ...
Semangat aku yang kuat menyebabkan aku berjaya ke puncak .

Sijil kebanggaan kami :)


sejuk sangat di tempat ni ..



Semangat perjuangan kelab perdana inggeris ...



Ini adalah pengalaman ke-2 aku mendaki GUNUNG KINABALU ..


video

Ini pula hanyalah sebagai satu kenangan ..

Rindu teringat saat ini ..